T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KARAR NO : 2020/30
KARAR TARİHİ : 27/10/2020
İlçe Umumi Hıfzıssıhha Meclisi 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 24. maddesi gereği, Kaymakam Muammer SARIDOĞAN başkanlığında Koronavirüs salgını ek tedbirleri ile ilgili olarak aşağıda isimleri ve imzaları bulunan üyelerin katılımıyla Kaymakamlık toplantı salonunda olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararları almıştır:
GÜNDEM: Koronavirüs kaynaklı oluşan hastalığın Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi (küresel salgın) olarak tanımlanması nedeniyle alınacak tedbirlerin görüşülmesi.
MEVZUAT: 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 23 ncü, 26 ncı, 27 nci ve 72 nci maddeleri ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu 31 nci ve 32 nci maddeleri, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 18.10.2020 tarih ve E-89780865-153-17174 sayılı Genelgesi;
Bu kapsamda;
1)Genel Hükümler;
a. Vatandaşların yoğun olarak bulunduğu ve sosyal mesafe ihlallerinin sık olarak yaşandığı lokanta, kafe, restoranlar ve benzeri yerler ile toplu ulaşım araçlarında denetimlerin etkinliğinin arttırılmasına,
b. Evlerinde izolasyona tabi tutulan kişilere yönelik olarak koordine edilen denetim faaliyetlerinin etkinliğini arttıracak tedbirlerin alınması ve izolasyonu ihlal ettiği tespit edilen kişilere gerekli idari ve adli işlemlerin yapılmasına,
2) 7 Gün 7 Konu 7 Denetim;
a. 19.10.2020 Pazartesi gününden itibaren önümüzdeki 7 gün boyunca Covid-19 denetim faaliyetleri en üst seviyede uygulanarak, bu denetimlerin etkinliğinin ve görünürlüğünün arttırılmasına,
b. Denetimler sırasında vatandaşlarımıza yönelik rehberlik edici ve bilinçlendirmeye yönelik faaliyetlere ağırlık verilmesine,
c. Denetimler sonucunda; hemen giderilebilir nitelikte anlık uygulamalardan kaynaklı, süreklilik taşımayan aykırılıklar için birinci ihlalde uyarı, ikinci ihlalde idari para cezası, işyeri, ticari taksi ve toplu ulaşım araçları için üçüncü ihlalde bir gün, dördüncü ihlalde üç gün şeklinde faaliyet durdurma cezası tekliflerinin iletilmesine,
d. Halk sağlığı açısından ciddi anlamda risk oluşturan ve süreklilik oluşturan ya da kurallara/önlemlere aykırı davranışlarda ısrar eden işyerleri için ise 15 güne kadar faaliyet durdurma cezası tekliflerinin iletilmesine,
3. Anons ve Duyuruların Etkinliği;
a. Maske kullanımı konusundaki hassasiyetin aynı şekilde korunmasının yanı sıra fiziki mesafe kuralı konusunda da duyarlılığın arttırılmasına, Havaların soğumaya başlamasıyla birlikte kapalı alanlarda yoğunlaşmaların artacağı öngörüldüğünde fiziki mesafe kuralının hayatın her alanında ve tüm mekânlarda uyulması gereken bir kural olduğu, kapalı alanlarda kalabalık şekilde toplanılmasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğu ve kapalı yerlerin sık sık havalandırılması gerektiği hususlarının her türlü duyuru vasıtasıyla vatandaşlarımıza hatırlatılması büyük önem taşımaktadır.
b. Bu amaçla aşağıdaki duyuru metninin belediyelerin/kolluk araçlarının sesli duyuru sistemleri ile cami hoparlöründen ve diğer iletişim vasıtalarıyla (televizyon, radyon, gazete, sosyal medya gibi) anons edilmesinin sağlanmasına, “Kıymetli vatandaşlarımız; Salgınla mücadelede maske, temizlik ve mesafe kurallarına uyma konusunda çok dikkatli olmalıyız. Saygıdeğer hemşerilerimiz, Sonbahara girdik, kış yaklaşıyor. Özellikle tüm kapalı yerlerde ve yoğunluğun arttığı alanlarda fiziki mesafe kuralı noktasında daha dikkatli olmalıyız. Salgında hepimiz birbirimize karşı sorumluyuz. İnşallah birlikte başaracağız.”
c. Covid-19 sebebiyle vefat edenlerin defin ve morg işlemlerinin mutlak surette kurallara uygun şekilde gerçekleştirilmesine, cenaze namazlarının camide kılınmamasına, mezarlık şartlarında sınırlı sayıda katılımla defnedilmesine,
d. Cenaze merasimlerinde özellikle maske, mesafe ve temizlik kurallarına uyulması gerektiği, bu konuda din görevlilerinin cenaze sahibini ve cemaati kurallara uygun şekilde yönlendirmesine,
e. Cuma hutbelerinde salgın tehlikesinin devam ettiği, toplu şekilde hiçbir ortamda bulunulmaması gerekliliği ve Covid-19 ile ilgili konunun hassasiyetinin vatandaşlara bizzat iletilerek vatandaşların duyarlılığa davet edilmesine,
4. Temaslı Bildiriminin Önemi;
a. Salgının yayılımının önlenmesi açısından Covid-19 tanısı konulan kişilerin gerçeğe aykırı, eksik, yanıltıcı beyanlarının tespit edilmesi durumunda Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince 3150 TL idari para cezası uygulanması ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 206’ncı maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,
5. Şehir İçi Toplu Ulaşım HES Entegrasyonu;
İçişleri Bakanlığının 29.09.2020 tarihli ve 15993 sayılı Genelgesinde her türlü şehir içi toplu ulaşım aracıyla (otobüs, metro, metrobüs vb.) yapılan seyahatlerde kullanılmak üzere kişiye özel hale getirilmiş elektronik/akıllı seyahat kart sistemleri ile Sağlık Bakanlığı Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması arasında gerekli entegrasyonların sağlanması talimatlandırılmıştır. a. Şehir içi toplu taşıma araçlarında, HES kodunun sorgulanması zorunluluğunun getirilmesine ve (HES) kodu olmayanların toplu taşıma araçlarını kullanmalarının kısıtlanmasına,
6. Denetim Ekipleri;
a. Vaka sayılarının artış hızını engellemek amacıyla denetim ekiplerinin toplum sağlığını etkileyen kişilere gerekli cezai işlemlerin yapılmasına,
b. Çay ocaklarının, kahvehanelerin ve kıraathanelerin aktif denetimlerinin yapılması amacıyla zabıta/emniyet/jandarmadan oluşan denetim ekibi kurulmasına (Emniyet ve Jandarma tarafından), aykırılık durumunda 900 TL idari para cezası uygulanmasına,
7. Apartman / Siteler, Köy Konakları;
a. İnsanların fazlaca buluştuğu kapalı alanlar olan site içinde / toplu olarak evlerde, köy konaklarında koronavirüs salgınının yayılmasını engellemek amacıyla toplantılara / buluşmalara ikinci bir emre kadar izin verilmemesine,
b. Apartman ve Sitelerin ortak alanları, sosyal tesisleri ve spor alanları ile çocuk parklarının, ikinci bir emre kadar kapatılmasına,
c. Apartman/Sitelerin asansör tuşları, merdiven tırabzanları, bağımsız bölüm zil tesisatı/tuşları gibi yerlerin hijyeninin sağlanmasına, bina girişlerinde dezenfektan bulundurulmasına,
8. Kamu Kurum ve Kuruluşlar;
a. Kamu görevlilerinin PCR testleri sonuçlanıncaya kadar idari izinli sayılmalarına,
b. Kamu kurum ve kuruluşlarında (Sağlık Bakanlığı hariç) çalışan yönetici kadro ve pozisyonunda bulunanlar hariç, 60 yaş ve üzerinde olanlar ile kronik hastalığı bulunanların idari izinli sayılmasına,
c. Kamu kurum ve kuruluşlarında maske, mesafe ve hijyen kurallarına uyulup uyulmadığının kurum amirleri/müdürleri tarafından takip edilmesi, kurallara aykırı davrananlar hakkında gerekli disiplin işlemlerinin başlatılmasına; söz konusu kuralların sık sık denetlenmesi ve devamlılığının sağlanması adına kurum amirlerinin denetimlerde etkin bir şekilde rol almasına,
d. Kamu kurum ve kuruluşlarında maske, mesafe ve hijyen kurallarına uyulup uyulmadığının takibi için ayrı denetim ekibi (Yazı İşleri Müdürlüğünce) oluşturulmasına,
9. Eğitim ve Öğretim;
a. Okulların açılmasıyla birlikte Milli Eğitim Müdürlüğü ile Toplum Sağlık Merkezi Başkanlığı’nın etkin iletişim içerisinde bulunması gerektiği, okul müdürlerinin HES kodu ya da T.C. kimlik numarası ile öğrencilerin Covid-19 testi pozitif ya da temaslı olup olmadığını okula geliş tarihinden bir gün öncesi Toplum Sağlığı Merkezine kontrol ettirerek girişlerin sağlanmasına,
b. İlçe genelinde lise öğrencilerinin mesleki beceri eğitimi/ders uygulamaları/stajları seyreltilmiş bir şekilde ilgili kurum müdürleri tarafından planlanmasına,
10. Ek Önlemler;
a. 60 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın 10.00-12.00 saatleri arasında Pazar yerlerinde alışveriş ihtiyaçlarını karşılayabilmelerine olanak sağlanmasına,
b. 60 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın toplu taşıma araçlarının kullanımlarının; sabah 06.00- 10.00 saatleri ile akşam 16.00-20.00 saatleri arası kısıtlanmasına,
c. 60 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın hastane hizmetlerine ihtiyaç duyması halinde belediye tarafından sabah 08.00-10.00 saatleri, belirlenen saatler dışındaki ihtiyaçlarda Vefa Sosyal Destek Ekiplerince servis hizmetinin sağlanmasına,
d. Şehir merkezinde bulunan piknik alanlarının 23.10.2020 Cuma gününden itibaren bir ay süreyle kapatılmasına,
e. Vakaların çalışan kesim oranlarına bakıldığı zaman en çok etkilenen mesleklerden birisi olan esnafların, kurallara riayet etmesi yönünde denetimlerin artırılmasına
İlgili Kamu Kurum ve Kuruluş amirleri ve ilgili kamu personeli tarafından gerekli hassasiyetin gösterilmesine, uygulamanın yukarıda belirtilen çerçevede eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesinin sağlanmasına, tedbirlere uymayanlarla ilgili Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesine, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem tesis edilmesine, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılması hususunda;
Oy birliğiyle karar verilmiştir. |
|
|